AUTORIJSCHOOL RUUD KATER

 

Introductie

Autorijschool Ruud Kater is al 20 jaar actief in Delft en omstreken.  

In deze periode is de rijschool uitgegroeid tot een succesvolle onderneming met duizenden tevreden klanten.

Onze methode is geëvolueerd tot een gestructureerd en compleet lesprogramma waar alle facetten van het autorijden aan bod komen. Waarin je veel situaties meemaakt die je helpen je voor te bereiden op je leven als zelfstandig automobilist.

Vanaf het begin maken we gebruik van huiswerk, dat zelf is ontwikkeld. De vragen in dat huiswerk gaan over de praktijk van het autorijden en geven ons inzicht in jouw denkpatroon. Ook kunnen wij hiermee zien of je de aanwijzingen die wij tijdens de rijles geven goed begrepen hebt en jij blijft die informatie tot je beschikking hebben ter voorbereiding op het praktijk-examen. Dit concept heeft succes gebracht in het met goed gevolg afronden van de opleidingen door de jaren heen.

Het slagingspercentage is sindsdien altijd bovengemiddeld.


Sinds 2013 heeft zich een instructeur bij mij gevoegd, waardoor wij een groter gebied kunnen bedienen en zelfs RIS-opleidingen kunnen gaan verzorgen. Verder kan je ook bij ons terecht voor opfriscursussen, senioren-rijtesten, faalangstexamens en omwisselexamens voor mensen met een buitenlands rijbewijs.

        

Ruud

Ik ben Ruud Kater en eigenaar van de gelijknamige autorijschool sinds 1995. Tevens ben ik voor iedereen het aanspreekpunt van de rijschool.

In meer dan twintig jaar heb ik ruime ervaring opgedaan met leerlingen van alle leeftijdscategoriën en uit vrijwel alle delen van de wereld.                                         

Mijn rijschool is ENGLISH SPOKEN!

Tevens heb ik gewerkt aan een goede verstandhouding tot mijn cliënten en ook tot de collega's bij het CBR, wat onze leerlingen ten goede komt.

Mijn lesauto is een handgeschakelde Mercedes B-Klasse op benzine. Dit is een middelgrote auto met veel ruimte en comfort. Hij heeft veel luxe en zit vol met systemen die het autorijden veilig maken en vergemakkelijken.

Alle technische vaardigheden zijn probleemloos te leren en de auto is sportief met toch een gemoedelijk karakter. Je krijgt als leerling snel het gevoel dat je hem onder controle hebt, ondanks zijn relatief flinke formaat.

De Mercedes is rookvrij.
                   
Je kan mij telefonisch bereiken op 06-55810719.


In de eerste week van februari wordt de B-Klasse vervangen door een splinternieuwe Fiat 500X! De foto en beschrijving van deze auto volgen spoedig.


 

Jules

                                                                                Sinds juli 2014 heeft Jules Abdoelgafoer zich bij de rijschool aangesloten en is een echte aanwinst met zijn ervaring van tientallen jaren en zijn bevoegdheid als RIS-instructeur.. Jules heeft een rustig en vriendelijk karakter en brengt de leerstof met een dosis humor.

Zijn auto is een Mercedes C-Klasse met een dieselmotor, en deze auto heeft veel luxe en comfort. Hij biedt ook veel veiligheid en de bijzondere verrichtingen zijn probleemloos aan te leren en uit te voeren.

Ook is de C-Klasse handgeschakeld en rookvrij.


Jules is telefonisch te bereiken op 06-51171004.


 

 

 

 

 



 

                           

                                  

 

 

 










 

 

 

 

 

 

Contactgegevens:

Zusterlaan 80                2611 MP Delft     06-55810719 info@ruudkater.nl

Doe een gratis proefles

en

overtuig jezelf

Contactformulier

 Laatste Nieuws

Bron:

verkeerspro.nl

rijschoolvandaag.nl


Terug naar overzicht

02-12-2015

Smartphone en verkeer - het gaat niet samen

Dat het gebruik van de mobiele telefoon tijdens het deelnemen aan het verkeer afgeraden wordt, weten we allemaal. Toch grijpen velen, ondanks de waarschuwingen, naar het apparaat. Maar is dit echt zo erg?

Ja, het is erg

Uit onderzoek van de SWOV blijkt dat het gebruik van de mobiele telefoon negatieve effecten heeft op het rijgedrag. Dit geldt voor alle soorten gebruik, van bellen tot sms’en. Mobiel telefoongebruik heeft niet alleen negatieve effecten doordat bestuurders fysiek, visueel en auditief worden afgeleid, maar ook omdat ze hun aandacht moeten verdelen. Naast rijden vraagt de telefoon namelijk ook om een deel van je gedachte. Deze cognitieve afleiding doet zich ook voor tijdens het handsfree bellen. Je moet bij deze vorm van bellen namelijk nog steeds een deel van je concentratie voor het rijden opgeven. Handsfree bellen is toegestaan omdat een totaalverbod voor de mobiele telefoon niet realistisch is.

Campagne van de overheid

Met de campagne ‘Onderweg ben ik offline’ probeert het ministerie van IenM mensen er bewust van te maken dat de mobiele telefoon afleidt. In de bijhorende commercial komt deze boodschap ook terug. Te zien is dat een jongeman de hele dag door bestookt wordt met berichten en door social media verkeer. Wanneer hij de auto in stapt zet hij zijn mobiel echter uit om afleiding te voorkomen. Naast een commercial is op de website onderwegbenikoffline.nl te lezen wat de gevolgen zijn van mobiel gebruik in de auto. Ze noemen weetjes als: “Wist je dat je de lengte van een voetbalveld (90 meter) aflegt, als je bij een snelheid van 100 km/uur 3 seconden op je telefoonscherm kijkt?” En: “Wist je dat het gebruik van de smartphone in het Nederlandse verkeer jaarlijks leidt tot enkele tientallen en mogelijk zelf 100 doden?” Het is duidelijk dat de overheid wil voorkomen dat bestuurders tijdens het rijden gebruik maken van de mobiel.

Het mobiel gebruik van medeweggebruikers

Je kan zelf nog zo bewust geen gebruik maken van je smartphone, dat wil niet zeggen dat je er geen hinder van ondervindt. Er zijn genoeg verkeersdeelnemers die zich wel af laten leiden. Vooral bij fietsers en voetgangers is dit het geval. In een recent nieuwsbericht van het AD vertelde bestuurders van het Haagse ov-bedrijf HTM over hun ergernissen. Zij zien de smartphone in het verkeer als een grote boosdoener en moeten regelmatig ingrijpen om een ongeval te voorkomen. In de strijd tegen het gebruik van de smartphone op de fiets heeft het ministerie van IenM de app ‘fietsmodus’ ontwikkeld. Deze app berekent hoeveel meters de fietser aflegt in het verkeer zonder gebruik te maken van de telefoon. Met de gespaarde kilometers kunnen vervolgens prijzen gewonnen worden.

Dat het gebruik van de smartphone gevaar oplevert in het verkeer is duidelijk. Of het ministerie de strijd gaat winnen tegen het gebruik zal de toekomst uitwijzen.

Bron: SWOV / Onderwegbenikoffline / AD



Terug naar overzicht