AUTORIJSCHOOL RUUD KATER

 

Tarieven

Tarieven zijn te voldoen in contanten of via de bankapp op je smartphone of PC. 

€     35,00:   Een losse rijles van 50 minuten                                                            

€   165,00:   5 losse lessen                                                                              

€   315,00:   10 losse lessen                                                                            

€   950,00:   All-in gevorderden-pakket 20 lessen + TTT + praktijkexamen        

€ 1600,00:   All-in beginners-pakket 40 lessen + TTT + praktijkexamen             

€   195,00:  Een los eerste praktijkexamen                                                              

  inclusief*:

  • administratiekosten
  • bemiddelingskosten
  • autohuur tijdens het examen
  • examentarief CBR
  • eigen verklaring


€   115,00:  Een losse TussenTijdse Toets                                                     

€   165,00:  Een los herexamen                                                                     

  inclusief*:

  • administratiekosten
  • bemiddelingskosten
  • autohuur tijdens het examen
  • examentarief CBR

     20,00:  Theorieboeken/CD-ROM'S (per stuk): 

€     45,00:  iTheorie

Dit is een online theoriecursus met een virtueel theorieboek, uitgebreide examen-trainingen en animaties van diverse verkeerssituaties en de bijzondere verrichtingen!

Met een All-in lespakket koop je een vast aantal lessen, zodat je zicht houdt op het aantal lesuren en het is voordeliger in de kosten dan met losse lessen en examens. Bedenk hierbij wel dat het per persoon verschilt hoeveel lessen hij of zij nodig heeft om te kunnen slagen.  Een pakket is dus niet op elke kandidaat toepasbaar en het risico is, dat je met een pakket misschien net onvoldoende tijd inkoopt om je optimaal voor te kunnen bereiden op het examen. Met eventueel wat extra losse lessen kunnen wij het pakket uiteraard aanvullen indien nodig, om zeker te stellen dat die voorbereiding wél voldoende is. Op deze wijze kunnen wij je de opleiding geheel op maat aanbieden. Je krijgt het aantal lessen dat jij nodig hebt om te kunnen slagen! 

In de praktijk is gebleken dat er 40 lesuren nodig zijn voor een complete opleiding, wanneer je beginner bent. Als je één keer per week lest, dan ontwikkel je gestaag maar niet erg snel. Als je meerdere lessen per week neemt, dan bouw je sneller routine op met alle technische handelingen en het scheelt enorm in de totale duur van de opleiding. Vooral dubbele lesuren achter elkaar kunnen het leerproces significant versnellen. Wij raden je aan daar in je planning rekening mee te houden.

Voor kandidaten die al gevorderd zijn, doordat zij al een buitenlands rijbewijs hebben of van rijschool veranderen, bieden wij de 5- en 10 lespakketten met losse TussenTijdse Toets en een (her-) examen. Ook is er een All-in gevorderden-pakket met 20 lessen + TTT + praktijkexamen!

Tenslotte: begin tijdig met het leren van de theorie, zodat je ruim vóór de TussenTijdse Toets je certificaat al hebt behaald. In Fase 2 van de opleiding komt de theorie al aan bod! De theorie leer je in principe door zelfstudie. Tijdens de praktijklessen leggen we, aan de hand van de situaties die zich voordoen, de regels aan je uit. Je kan ook vragen stellen over de theorie met gebruik van je theorieboek.

Indien je toch liever een klassikale theoriecursus wil volgen, dan verwijzen wij je naar de diverse theoriecentra.




 

                                     

                                       

                                     


                             


                                                    

 

 


  

Contactgegevens:

Zusterlaan 80                2611 MP Delft     06-55810719 info@ruudkater.nl

Doe een gratis proefles

en

overtuig jezelf

Contactformulier

 Laatste Nieuws

Bron:

verkeerspro.nl

rijschoolvandaag.nl


Terug naar overzicht

02-12-2015

Smartphone en verkeer - het gaat niet samen

Dat het gebruik van de mobiele telefoon tijdens het deelnemen aan het verkeer afgeraden wordt, weten we allemaal. Toch grijpen velen, ondanks de waarschuwingen, naar het apparaat. Maar is dit echt zo erg?

Ja, het is erg

Uit onderzoek van de SWOV blijkt dat het gebruik van de mobiele telefoon negatieve effecten heeft op het rijgedrag. Dit geldt voor alle soorten gebruik, van bellen tot sms’en. Mobiel telefoongebruik heeft niet alleen negatieve effecten doordat bestuurders fysiek, visueel en auditief worden afgeleid, maar ook omdat ze hun aandacht moeten verdelen. Naast rijden vraagt de telefoon namelijk ook om een deel van je gedachte. Deze cognitieve afleiding doet zich ook voor tijdens het handsfree bellen. Je moet bij deze vorm van bellen namelijk nog steeds een deel van je concentratie voor het rijden opgeven. Handsfree bellen is toegestaan omdat een totaalverbod voor de mobiele telefoon niet realistisch is.

Campagne van de overheid

Met de campagne ‘Onderweg ben ik offline’ probeert het ministerie van IenM mensen er bewust van te maken dat de mobiele telefoon afleidt. In de bijhorende commercial komt deze boodschap ook terug. Te zien is dat een jongeman de hele dag door bestookt wordt met berichten en door social media verkeer. Wanneer hij de auto in stapt zet hij zijn mobiel echter uit om afleiding te voorkomen. Naast een commercial is op de website onderwegbenikoffline.nl te lezen wat de gevolgen zijn van mobiel gebruik in de auto. Ze noemen weetjes als: “Wist je dat je de lengte van een voetbalveld (90 meter) aflegt, als je bij een snelheid van 100 km/uur 3 seconden op je telefoonscherm kijkt?” En: “Wist je dat het gebruik van de smartphone in het Nederlandse verkeer jaarlijks leidt tot enkele tientallen en mogelijk zelf 100 doden?” Het is duidelijk dat de overheid wil voorkomen dat bestuurders tijdens het rijden gebruik maken van de mobiel.

Het mobiel gebruik van medeweggebruikers

Je kan zelf nog zo bewust geen gebruik maken van je smartphone, dat wil niet zeggen dat je er geen hinder van ondervindt. Er zijn genoeg verkeersdeelnemers die zich wel af laten leiden. Vooral bij fietsers en voetgangers is dit het geval. In een recent nieuwsbericht van het AD vertelde bestuurders van het Haagse ov-bedrijf HTM over hun ergernissen. Zij zien de smartphone in het verkeer als een grote boosdoener en moeten regelmatig ingrijpen om een ongeval te voorkomen. In de strijd tegen het gebruik van de smartphone op de fiets heeft het ministerie van IenM de app ‘fietsmodus’ ontwikkeld. Deze app berekent hoeveel meters de fietser aflegt in het verkeer zonder gebruik te maken van de telefoon. Met de gespaarde kilometers kunnen vervolgens prijzen gewonnen worden.

Dat het gebruik van de smartphone gevaar oplevert in het verkeer is duidelijk. Of het ministerie de strijd gaat winnen tegen het gebruik zal de toekomst uitwijzen.

Bron: SWOV / Onderwegbenikoffline / AD



Terug naar overzicht